Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden SHOQ Online B.V.

SHOQ Online B.V.: te Rotterdam, onder KVK: 94346216

1. Klant: degene met wie SHOQ Online B.V. een overeenkomst is aangegaan.

2. Partijen: SHOQ Online B.V. (E-Community) en klant samen.

3. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon of

bedrijf handelt.

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen,

werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of

producten door of namens SHOQ Online B.V..

2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en

schriftelijk zijn overeengekomen.

3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene

voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Aanbiedingen en offertes

1. Aanbiedingen en offertes van SHOQ Online B.V. zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders wordt vermeld.

2. Een aanbod, factuur of offerte is maximaal 1 week geldig, tenzij een andere

aanvaardingstermijn in het aanbod, de factuur of de offerte staat vermeld.

3. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan

vervalt het aanbod of de offerte.

4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit

uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

Aanvaarding

1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt SHOQ Online B.V. zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.

2. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt SHOQ Online B.V. slechts, nadat de klant deze schriftelijk heeft ontvangen. Mondeling (of elektronisch) heeft bevestigd.

Gevolgen niet tijdig betalen

1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is SHOQ Online B.V. gerechtigd een rente van 10% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan SHOQ Online B.V.

3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag SHOQ Online B.V. zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van SHOQ Online B.V. op de klant ook opeisbaar.

6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door SHOQ Online B.V., dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs te betalen.

Eigendomsvoorbehoud

1. SHOQ Online B.V. blijft eigenaar van alle geleverde producten, service, diensten en

educatie. Het dupliceren of doorverkopen van een van deze producten is verboden

en zal als fraude worden gezien.

2. Bij het delen van login gegevens, geleverde producten, service, diensten of educatie is SHOQ Online B.V. gerechtigd om een bedrag in rekening te brengen van 10.000,- per strafbaar feit.

3. Tot die tijd kan SHOQ Online B.V. zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

4. De klant mag de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden, delen of

anderszins bezwaren, mits anders is aangegeven in de verkoop.

5. Indien SHOQ Online B.V. een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de

overeenkomst als ontbonden en heeft SHOQ Online B.V. het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.

Levering

1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

2. Levering van online bestelde producten of diensten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.

3. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft

SHOQ Online B.V. het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.

4. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate betaling altijd verplicht is te voldoen ongeacht de periode waarin niet betaald is.

Levertijd

1. SHOQ Online B.V. hanteert een maximale levertijd van 24 uur voor het aanleveren van service of diensten na bevestiging van de consument.

2. De door SHOQ Online B.V. opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.

3. De levertijd vangt aan nadat de door de klant voor akkoord getekende offerte of

overeenkomst aan SHOQ Online B.V. schriftelijk dan wel elektronisch is bevestigd.

4. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op

schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij

SHOQ Online B.V. niet binnen 7 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Prijzen

1. Alle prijzen die SHOQ Online B.V. hanteert zijn in euro’s en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, verwerkingskosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

2. Alle prijzen die SHOQ Online B.V. hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan SHOQ Online B.V. ten alle tijde wijzigen.

3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die SHOQ Online B.V. niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.

4. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

5. Wanneer de klant besluit om binnen de algemene 7 dagen bedenktermijn zijn aankoop te ontbinden dan is SHOQ Online B.V. gerechtigd om het eerst betaalde termijn in rekening te brengen voor administratie en verwerkingskosten.

Klachten

1. De klant dient een door SHOQ Online B.V. geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant

redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant SHOQ Online B.V. daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 2 weken na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.

3. Consumenten dienen SHOQ Online B.V. uiterlijk binnen 2 weken constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.

4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, SHOQ Online B.V. in staat is hierop adequaat te reageren.

5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat SHOQ Online B.V. gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Garantiebepaling financieel resultaat

Wij zijn volledig toegewijd aan het succes van onze studenten en geloven in de effectiviteit van ons onderwijs. Daarom bieden wij een beperkte garantie op financiële resultaten onder de volgende voorwaarden:

Voorwaarden voor de garantie:
1. Om in aanmerking te komen voor de garantie op financieel resultaat op het standaardpakket (groepscoaching), dient de student actief deel te nemen aan het groepstraject en nauwgezet de stappen en instructies te volgen zoals uiteengezet door de coach.
2. De student moet alle opdrachten voltooien en tijdig indienen, deelnemen aan alle verplichte groepscalls (voor het groepstraject) en individuele sessies (voor het 1 op 1 traject), en aantoonbaar gebruikmaken van de aangeboden ondersteuning en begeleiding.

Garantieperiode:
De garantie is van kracht gedurende een specifieke periode die wordt gespecificeerd bij aanvang van het traject. Deze periode is zorgvuldig gekozen om de student voldoende tijd te geven om de geleerde principes toe te passen en resultaten te behalen.

Ondersteuning bij niet behalen van resultaten:
Als de student voldoet aan alle gestelde voorwaarden en desondanks geen financieel rendement heeft behaald dat gelijk is aan of groter is dan het geïnvesteerde bedrag, verbinden wij ons ertoe extra ondersteuning te bieden. Deze ondersteuning kan variëren, maar zal gericht zijn op het identificeren en oplossen van specifieke uitdagingen en, indien nodig, bieden van aanvullende begeleiding.

Uitsluitingen:
1. Deze garantie is niet van toepassing als het gebrek aan financieel rendement te wijten is aan factoren buiten onze controle, waaronder maar niet beperkt tot veranderingen in marktomstandigheden, economische verschuivingen, of individuele handelingen die niet in overeenstemming zijn met de gegeven instructies.
2. Deze garantie heeft als doel het vertrouwen van de student te vergroten en hen aan te moedigen zich volledig in te zetten voor het behalen van succes. Wij geloven sterk in de effectiviteit van onze educatieve benadering en zijn vastbesloten om onze studenten te ondersteunen bij het realiseren van financiële doelen.

Ingebrekestelling
1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan SHOQ Online B.V..
2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling SHOQ Online B.V. ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als SHOQ Online B.V. een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan SHOQ Online B.V. verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid

1. SHOQ Online B.V. is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

2. SHOQ Online B.V. is nooit aansprakelijk voor het verlies van geld, door eigen initiatief of eventuele mentale schade die worden opgelopen bij het gebruiken van onze educatie, producten of begeleiding.

3. SHOQ Online B.V. is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

4. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

5. Het is niet toegestaan om log in gegevens of educatie materiaal te delen met anderen.

6. De klant is volledig aansprakelijk voor alle juridische kosten, externe kosten die ontstaan bij wanbetaling.

Herroepingsrecht

1. Een consument kan een online aankoop gedurende de juridische bedenktermijn van 14 dagen vanaf het moment dat het product is aangeschaft zonder opgave van reden ontbinden (mits anders is aangegeven) op voorwaarde dat:

● Het product niet is gebruikt.

● Niet heeft deelgenomen aan een live meeting (zoom, slack, skype, facetime).

● Het product niet verder is bekeken dan module 1 van een van de cursussen.

● Er geen plan van aanpak gemaakt is.

● Het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast.

● De consument heeft niet afgezien van zijn herroepingsrecht.

2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:

●  Op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling.

●  Zodra de consument het eerste product aanschaft.

●  Bij een abonnement ontvangen.

●  Zodra de consument een dienst voor het eerst heeft afgenomen.

●  Zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen waarbij 14 dagen staan voor 336 uur waarin de koper gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

Verbod op Nabootsing van Onze Diensten

1. Het is niet toegestaan dat een klant na aankoop van een cursus, begeleidingstraject, of soortgelijke dienst, een vergelijkbare cursus of begeleidingstraject ontwikkelt, aanbiedt, of verkoopt zonder voorafgaand overleg en/of schriftelijke toestemming van ons.

Dit om te voorkomen dat de klant direct of indirect met ons concurreert. Bij overtreding van deze voorwaarde is de klant een direct opeisbare boete van €20.000 verschuldigd, exclusief eventuele aanvullende schadevergoeding voor de geleden schade en gemaakte kosten.

Opschortingsrecht

1. De klant doet afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten na het 14 dagen

vastgestelde bedenktermijn, of na het afronden van de laatste les van module 1. Na deze periode/progressie is hij/ zij dan ook verplicht de hoofdsom van het product compleet af te dragen.

2. De consument kan zich enkel beroepen op het herroepingsrecht binnen het termijn van 14 dagen door middel van een E-mail te versturen naar:

Ecompany.zakelijk@gmail.com met daarbij het ontvangen factuurnummer.

3. De klant kan zijn aankoop niet ontbinden via een Whatsapp, telefoongesprek of een andere manier dan een e-mail naar het boven vermelde e-mailadres.

4. Aanbiedingen, acties of exclusieve kortingen die afwijken van de originelen prijs van het product zijn aanbiedingen waar de klant geen gebruik kan maken van het herroepingsrecht

Marketing- en Content Doeleinden

1. Bij aankoopt geeft de klant toestemming voor gebruik van toekomstige resultaten door deel te nemen aan een van onze opleidingen, cursussen, of andere vormen van begeleiding, geeft de student SHOQ Online B.V. toestemming om diens studieresultaten, voortgangsrapportages, en eventuele andere gerelateerde gegevens te gebruiken voor marketing- en content doeleinden.

2. De resultaten kunnen worden gebruikt in verschillende vormen, waaronder maar niet beperkt tot: case studies, testimonials, succesverhalen, statistische analyses, en andere marketingmaterialen die worden gepubliceerd op onze website, social media, en in andere promotiemiddelen.

3. Anonimiteit en Privacy - SHOQ Online B.V. zal de persoonlijke gegevens die aan deze resultaten zijn gekoppeld, anonimiseren indien de student hier voorkeur aan geeft.

SHOQ Online B.V. behoudt echter het recht om de resultaten zelf te delen voor marketing- of contentdoeleinden.

Overmacht

1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van SHOQ Online B.V. in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan SHOQ Online B.V. kan worden toegerekend in een van de wil van SHOQ Online B.V. onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van SHOQ Online B.V. kan worden verlangd.

2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor SHOQ Online B.V. 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat SHOQ Online B.V. (E-Community) weer aan kan voldoen.

4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.

5. SHOQ Online B.V. is in een overmachtsituatie geen enkele (schade) vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.


Wijziging van de overeenkomst

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Wijziging algemene voorwaarden

1. SHOQ Online B.V. is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.

2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.

3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal SHOQ Online B.V. zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.

Overgang van rechten

1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van SHOQ Online B.V..

2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.

2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat SHOQ Online B.V. bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar SHOQ Online B.V. is gevestigd / praktijk houdt kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

2. De kosten voor terugstortingen door de consument dienen ook afbetaald te worden door de persoon waar SHOQ Online B.V. een koopovereenkomst mee is aangegaan. Het bedrijf is niet aansprakelijk voor de kosten die worden gemaakt door chargebacks op automatische incasso’s. Richtlijnen voor het gebruiken van onze diensten, service en groepen: Ieder die ervoor kiest om een van onze diensten of dergelijke te gebruiken dient zich te houden aan onze ‘No negativity policy’ waarbij schelden, ongepaste opmerkingen, racistische uitingen en ongepaste kritiek op het bedrijf wordt niet geaccepteerd. SHOQ Online B.V. heeft daarbij ook het recht om de consument te verwijderen of te ontbinden van het product.